mobilā izvēlne

Par mums

 

 

Sazināties

Uzzini vairāk par mūsu pakalpojumiem

Pansionatiinfo mājas lapas ( katalogā ) mēs publicējam :

  • Tikai likuma kārtībā reģistrētus pakalpojuma sniedzējus un to pakalpojumus , kuriem ir tiesības sniegt šādus pakalpojumus , līdz ar to samazinot risku potenciālajiem pakalpojumu ņēmējiem , vai darba ņēmējiem ,kļūdīties izvēlētos piemērotāko pakalpojumu sniedzēju vai darba devēju.
  • Mūsu mājas lapā jūs varat atrast visu pamata informāciju par sociālo pakalpojumu sniedzējiem , kādus pakalpojumus tie piedāvā , cik tas var izmaksāt , ( filtrēšanas iespējas ) kā saņemt šo pakalpojumu un daudz , daudz citas noderīgas informācijas ( sadaļā aktuāli )  .
  • Pakalpojuma sniedzēji savukārt var iepazīties ar citiem pakalpojuma sniedzējiem , komentāriem , novērtējumiem un pacensties iegūt vairāk zvaigznīšu tieši pašu piedāvātajam servisam tādejādi kļūt par Pansionatiinfo labāko sociālo pakalpojumu sniedzēju kuru īpaši izcelsim .
  • Pakalpojumu sniedzējiem ir iespēja izcelt savu pansionātu vai pakalpojumu iegādājoties “zaļo zvaigznīti “ ar kuras palīdzību tas būs redzams gan sākuma lapā, gan katalogā neatkarīgi no tā , kādu filtru izmantos pakalpojumu meklētājs vai arī izmantot speciālo reklāmas laukumu.
  • Strādājot kopā mēs veicināsim Latvijas sociālo pakalpojumu kvalitātes izaugsmi un varēsim palīdzēt daudz vairāk cilvēkiem , kuriem ir nepieciešams kāds no sociālajiem pakalpojumiem.
  • Ņemot vērā, ka interese par pansionātiem pēdējā laikā ir ļoti pieaugusi un pati sagatavošanās šim procesam nav viegla , tad sākām tieši ar šī pakalpojuma pieejamības skaidrošanu mūsu mājas lapas apmeklētājiem un informācija tiks nemitīgi papildināta un atjaunota . Šobrīd strādājam arī pie citu sociālo pakalpojumu apkopošanas un drīzumā mūsu mājas lapā varēs iepazīties arī ar aprūpe mājās , aprūpētās dzīvesvietas , hospiss un citiem pakalpojuma veidiem .
01.

Kā izvētēties pansionātu?

  • Lai noteiktu , vai izvēlētais pansionāts būs atbilstošs jūsu tuviniekam senioram , ir svarīgi rūpīgi izpētīt un novērtēt dažādus aspektus . Šeit ir daži ieteikumi , kas jāņem vērā:
  • Katram sociālo pakalpojumu sniedzējam ir jābūt reģistrētam sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā , pretējā gadījumā pakalpojums tiks sniegts nelegāli un bez jeb kādas atbildības par jūsu tuvinieka veselību ,drošību un finansēm !
  • Pakalpojuma sniedzējam ir jāatbilst šādām likumā noteiktām prasībām
  • Zemāk galvenie kritēriji pēc kuriem izvēlēties pansionātu :
  • Aprūpes līmenis un individuālās vajadzības – Pārliecinieties, ka pansionāts spēj sniegt aprūpi un atbalstu , kas atbilsts jūsu tuvinieka individuālajām veselības un aprūpes vajadzībām. Izvērtējiet , vai pansionāta ir pieejama speciālistu medicīniskā aprūpe , rehabilitācija un citi vajadzīgie pakalpojumi .Vai ir medmāsa , ( zāļu izsniegšana un pirmās medicīniskās palīdzības sniegšana ) vēlams arī ģimenes ārsts, vai līgums ar to ,sociālais darbinieks , kurš rūpējas por senioru socializāciju un palīdz nokārtot arī jautājumus saistībā ar sociālās palīdzības saņemšanu ,  rehabilitētājs un aprūpētāji.( Loti svarīgi noskaidrot cik katram aprūpētājam  ir aprūpējamo , jo mazāk aprūpējamo , jo vairāk laika tiks veltīts jūsu tuviniekam.

 

  • Drošība un uzraudzība – Novērtējiet pansionāta drošības pasākumus , un to kā tie nodrošina senioru drošību un uzraudzību , īpaši tiem , kuriem ir kustību ierobežojumi vai citas veselības problēmas.

 

  • Vides piemērotība- Pārliecinieties, ka pansionāta vides un telpu dizains ( arī dušas un tualetes , kur atrodas , vai ir ērti sasniedzamas ) ,izkārtojums ir piemērots senioriem , sevišķi ja ir grūtības ar pārvietošanos. Pastaigu laukumi un sava teritorija āra pastaigām . Kā tam var piekļūt, vai ir sabiedriskais transports , kādā vidē atrodas , cik tālu tas atrodas no jūsu dzīvesvietas.

 

  • Izklaide un aktivitātes – uzziniet par pansionāta piedāvātajām aktivitātēm un brīvā laika izklaides iespējām. Piemērotas aktivitātes veicina sociālo mijiedarbību , intelektuālo stimulāciju un labākas dzīves kvalitāti senioriem.

 

  • Personāla apmācība un attieksme. – uzziniet par pansionāta personāla pieredzi, kvalifikāciju un apmācību , jo svarīgi, lai aprūpes sniedzēji spētu pienācīgi rūpēties un attiekties pret senioriem ar cieņu un sapratni . Ir prasība lai arī pansionāta vadītāji regulāri atjaunotu savas profesionālās zināšanas .

 

  • Noteikti pameklējiet pansionāta atsauksmes un rekomendācijas ( sociālie tīkli ) , parunājiet ar cilvēkiem , kuri jau izmantojuši vai izmanto izvēlētā pansionāta pakalpojumus.

 

  • Finansiālās iespējas -Novērtējiet pansionāta izmaksas un izvērtējiet vai izmaksas atbilst piedāvātajam pakalpojumam un jūsu finansiālajām iespējām

 

  • Pirms pieņemiet gala lēmumu , noteikti aizbrauciet un pārliecinieties uz vietas , parunājiet ar vadītaju un darbiniekiem un palūdziet lai izrāda telpas.

 

Kā sagatavot savu tuvinieku ievietošanai pansionatā ?

Savu tuvinieku morāli sagatavot tam, ka būs jādodas dzīvot pansionātā, var būt emocionāli sarežģīts uzdevums, taču šeit ir dažas idejas, kā to darīt, lai atvieglotu pāreju un palīdzētu viņam pielāgoties jaunajai situācijai:

 

  • Sāciet sarunu: Sāciet atklātu un godīgu sarunu ar savu tuvinieku par viņa nākotni un iemesliem, kāpēc pansionāts var būt labākā izvēle. Uzmanīgi ieklausieties viņa bažās, izjūtās un vēlmēs.

 

  • Izskatiet dažādus variantus, iespējas: Parādiet fotoaatēlus , video vai citu informāciju par pansionātiem  vai aizbrauciet kopā ar viņu uz izvēleto pansionātu , parunājiet ar personāu un iemītniekiem . Tas var palīdzēt viņam iegūt labāku izpratni par to, ko pansionāts piedāvā un kā viņš varēs tur dzīvot.

 

  • Atbalstiet viņa izjūtas: Svarīgi ir parādīt sapratni un emocijas par viņa situāciju. Ieklausieties viņa bažās, satraukumā vai bēdās. Paturiet prātā, ka pāreja no paša mājas uz pansionātu var būt grūta un rūpējieties par viņa emocionālo labklājību.

 

  • Uzsvērt priekšrocības: Runājiet par pansionāta priekšrocībām, piemēram, par 24/7 aprūpi, drošību, iespējām socializēties ar līdzīgi domājošiem cilvēkiem un dažādām aktivitātēm, kas varētu uzlabot viņa dzīves kvalitāti.

 

  • Sniedziet atbalstu: Apstipriniet, ka jūs viņu mīlat un joprojām būsiet klāt, lai viņu atbalstītu. Uzsveriet, ka pansionāts ir laba vieta, kur viņš varēs saņemt atbilstošu aprūpi, bet jūs viņu bieži apmeklēsiet un vienmēr atbalstīsiet.

 

  • Pārejas plāns: Kopā ar tuvinieku izveidojiet pārejas plānu, lai viņš justos pārliecināts par jauno dzīves posmu. Diskutējiet par to, kāda būs viņa loma pansionātā, kādas mantas viņam vajadzētu ņemt līdzi un kādas darbības viņš var veikt, lai pielāgotos jaunajai videi.

 

  • Maziniet bailes: Cilvēki bieži baidās no nezinamā un mainīgām situācijām, palīdziet savam tuviniekam izprast, ka tas ir normāli, un nodrošiniet atbalstu viņa bažu mazināšanai. Pastāstiet stāstus vai pieredzi par citiem cilvēkiem, kas ir labi pielāgojušies dzīvei pansionātā.

 

Svarīgi ir rūpēties par savu tuvinieku emocionālo stāvokli un sniegt viņam nepieciešamo atbalstu pārejas laikā. Atcerieties, ka šī ir individuāla pieredze, un katram cilvēkam ir atšķirīgas vajadzības un reakcijas un katrs cilvēks ir unikāls ar savām vajadzībām un dzīves uztveri , tāpēc nav viena pareizā risinājuma ,taču neiztrūkstošs šajā procesā ir sapratne un mīlestība

02.
vieta
03.

Kas ir GIR ( personas atkarības pakāpe , aprūpes līmenis ) ?

Pansionātos pakalpojumu izmaksas bieži vien ir pakārtotas aprūpes līmenimvai GIR , kas tad īsti ir GIR un kā vismaz aptuveni noteikt šo atkarības līmeni pēc nepieciešamās palīdzības un optimālā dzīves plāna atrodoties pansionatā ?

 

GIR ir saīsinājums no “The Global Initiative on Restricted Movement” (Pasaules ierobežotās kustības programma), kas ir Starptautiskā paralīzes biedrību alianses izveidota programma. Šī programma izstrādājusi standartizētu sistēmu, kas nosaka pacienta atkarību palīdzības sniegšanai līmeņos. Šī sistēma ir pazīstama arī kā “GIR skala” vai “GIR pakāpes”.

GIR skala tiek izmantota, lai novērtētu cilvēka spēju veikt ikdienas aktivitātes, ņemot vērā viņa kustību ierobežojumus. Šī sistēma iedala pacientus četros pamatlīmeņos:

  • GIR 1

    pirmais aprūpes līmenis – personas fiziskās vai garīgās spējas ir mēreni ierobežotas. Persona spēj un prot veikt pašaprūpi atbilstoši savām vajadzībām un savam veselības stāvoklim; nepieciešams minimāls personāla atbalsts noteiktu stundu skaitu nedēļā. Sociālās aprūpes pakalpojuma sniedzējs nodrošina ārstniecības personas noteikto klienta uzraudzību;

    .

  • GIR 2

    otrais aprūpes līmenis – personas fiziskās vai garīgās spējas ir mēreni vai smagi ierobežotas. Persona spēj un prot veikt pašaprūpi atbilstoši savām vajadzībām un savam veselības stāvoklim, bet ir iespējama spēju vai prasmju pazemināšanās; nepieciešams neliels personāla atbalsts ikdienā. Sociālās aprūpes pakalpojuma sniedzējs nodrošina ārstniecības personas noteikto klienta uzraudzību un novēro funkcionālo traucējumu izmaiņas;

  • GIR 3

    trešais aprūpes līmenis – personas fiziskās vai garīgās spējas ir smagi ierobežotas. Personas spēja veikt noteiktas pašaprūpes darbības ir traucēta; nepieciešams regulārs personāla atbalsts ikdienā. Sociālās aprūpes pakalpojuma sniedzējs nodrošina ārstniecības personas noteikto klienta uzraudzību un novēro funkcionālo traucējumu izmaiņas;

  • GIR 4

    ceturtais aprūpes līmenis – personas fiziskās vai garīgās spējas ir ļoti smagi ierobežotas, izteikta pašaprūpes spēju nepietiekamība, persona pilnībā aprūpējama un uzraugāma visu diennakti. Sociālās aprūpes pakalpojuma sniedzējs nodrošina ārstniecības personas noteikto klienta uzraudzību un novēro funkcionālo traucējumu izmaiņas.

 

 

Šīs GIR pakāpes palīdz veselības aprūpes speciālistiem, kā arī sociālajiem darbiniekiem novērtēt pacienta pašsaimniekošanas spējas un sniegt atbilstošu aprūpi un atbalstu, pamatojoties uz viņa individuālajām vajadzībām. Šāda novērtēšana palīdz nodrošināt piemērotu sociālo aprūpi un atbalstu, lai uzlabotu pacienta dzīves kvalitāti.

Daži pansionāti izmanto arī burtu kombināciju , piem . A,B,C,D un E vai J